Tuesday, October 20, 2009

lagu...

Pagi ni, masa gi basuh tumbler kat pantry, kak Zara on radio, terdengar lagu Hafiz-Masih Jelas. Bukan 1st time dengar, dah beratus2 kali kot, but pagi ni baru dapat dgr chorus dia betul2. Menarik....simple but so meaningful... wonder, siapakah penulis lyric dia? chorus dia best...

Terus yahoo lyrics dia... ooooo lagu utk org frust... berpisah dgn org yg dia paling syg. Aku pernah lah frust dlm relationships... mmg impactnya besar dlm life aku ni, tp takde lah aku teringat2 kat past life aku, or kat org2 tertentu... takde nak teringat sbb rindu ke (mcm lyrics lagu ni)... nak teringat sbb menyampah pun dah takde... past is past... for me apa yg jadi dah qada' dan qadar, dan aku kena learn dr setiap yg dah berlaku tu.

Life goes on, dan aku sangat2 bersyukur dgn apa yg aku ada sekarang, kehidupan yg sungguh bahagia dan lengkap utk aku.

However, tats my story, tp for those yg Allah uji, berpisah dgn org tersayang bukan dengan kerelaan, mesti syahdu bila dengar lagu Hafiz ni...
Jom nyanyi sama2...

Beralih musim ke musim
Hati tetap serupa
Tiada yang berubah
Dari hari dikau pergi
Dikau pergi
Penjara.. hidup ini penjara
Tanpa ada simpati
Kepada sang kekasih
Yang dilanda, yang dilanda
Kehilangan..

Masih jelas setiap garisan halus
Bila senyuman kau ukirkan untukku
Masih jelas setiap lekuk penjuru
Menghiasi wajahmu
Waktu kau renung aku
Ratib sendu..Ratib sendu bergetar dalam kalbu
Hingga menitis linang
Dari kelopak mata
Keranaku keranamu dipisahkan
Sudah suratan takdir begini
Segalanya sementara
Selagi hayat masih ada
Kau bertakhta di hatiku

1 comment:

r.e.e.n said...

test...testing 1,2,3