Tuesday, June 15, 2010

Tergolek-golek

Saya mengaku saya mmg clumsy wpun saya nampak confident.
Kalau makan menda berkuah, mesti ada paling sikit setitik dua kuah tinggal kenangan kat baju.
Kalau jalan, mesti langgar benda, walaupun meja besar depan mata.
Paha,lutut, pinggang mesti biru2 lebam.

Dah lama tak memalukan diri depan org ramai.
Last skali dah 2 tahun lepas sbb sy tegur salah org kat lift, siap tepuk bahu org tu lagi ingatkan dia kawan saya...hahahaha...dulu, itu perkara biasa.
Tapi sejak kawin, DH selalu jadi penyelamat.
Dia slalu remind saya everytime or sebelum ada tanda2 sy nak buat aksi2 memalukan seperti itu.

Ahad lepas kami ke d'Curve dgn Mommy and family.
Masa DH and Mud pegi solat, saya dan mommy masing2 tolak stroller sikecik berdua, ke Metrojaya.
Nak pegi Ladies Depmnt kena turun level bawah.
So pegi la ke escalator.
Saya tak yakin tolak stroller tu utk turun, sbb selalu DH yg buat.
Tp sy cuba yakin kan diri sbb mommy dah turun dulu.
Dada dah berdebar2 bila dah dekat nak sampai bawah.
Dgn confident sy tekan dan tolak.
Nasib tak baik, tayar stroller Humairah tersangkut and tak boleh bergerak ke depan.
Owhhhhhh.....jatuh terduduk saya! melintang...
Percubaan utk bangun gagal sbb escalator terus bergerak.
Nasib baik stroller Humairah tak tergolek seperti saya.

Mommy, seorang pakcik india, dan satu couple chinese dtg tolong tarik stroller Humairah...semangat satu Malaysia...
Then chinese couple tu cuba bantu saya utk bangun.
Nasib baik baju saya tak melekat tersangkut kat dlm escalator tu...kalau tak, haru biru....terkoyak segala baju.
Dan nasib baik masa tu takde org sgt...
Memang sangat memalukan.

Bila keadaan dah ok, said thanks to everybody yg membantu... saya ketawa berdekah2 sbb terbayang betapa buruk dan kelakarnye scene saya jatuh.
Dan saya dan mommy membincangkan bagaimana malunya saya kalau aksi sy tergolek tu disebarkan diinternet...MALUNYE!

Baju saya terkoyak sikit, lebam dilutut...tp ALhamdulillah, Humairah tak apa2.
Saya dah trauma nak tolak stroller kat escalator.

No comments: